

Budowanie przyszłości nauczania: Rola Moodle Workplace w sukcesie N- TUTORR.
Przegląd
Program National Technological University Transformation for Recovery and Resilience (N-TUTORR) to wspólna inicjatywa irlandzkich uniwersytetów technologicznych i instytutów technologii. Finansowany przez Unię Europejską i NextGenerationEU projekt ma na celu zmianę podejścia do nauczania, uczenia się i oceniania. Skupia się na poprawie doświadczeń studentów oraz wspieraniu wykładowców w tworzeniu nowoczesnego, zrównoważonego i otwartego środowiska edukacyjnego.
Jego celem jest:
> Przekształcenie procesu uczenia się, nauczania i oceny
> Polepszenia doświadczeń studentów poprzez poprawę jakości metod pedagogicznych i dostępności.
> Rozwijanie umiejętności pracowników w zakresie integracji technologii i innowacyjnych praktyk edukacyjnych.
> Wspieranie zrównoważonego i integracyjnego środowiska uczenia się.
Program pracy N-TUTORR opiera się na sześciu głównych tematach:
N-TUTORR

Doradztwo
Rozwój treści
Personalizacja
Projektowanie

-
Program N-TUTORR potrzebował solidnego i wszechstronnego systemu zarządzania nauczaniem (LMS), który nie tylko wspierałby, ale też rozwijał nowoczesne metody dydaktyczne. Kluczowe było, aby system ten był kompleksowym rozwiązaniem, zapewniającym dostępność dla wszystkich studentów — bez względu na ich indywidualny styl uczenia się.
-
Dodatkowo system musiał wspierać sukces studentów, oferując spersonalizowane ścieżki nauki, bieżące informacje zwrotne oraz analizy pomagające wykładowcom szybko identyfikować i reagować na potencjalne trudności.
Problemy
-
Moodle Workplace, zaawansowany system zarządzania nauczaniem (LMS), został wybrany, by wspierać nowoczesne metody dydaktyczne, promować integrację i zapewniać studentom pozytywne doświadczenia edukacyjne.
-
Funkcja Course Catalog, stworzona przez Enovation dla Moodle Workplace, skutecznie odpowiedziała na jeden z kluczowych wymogów projektu. To unikalne rozwiązanie zapewniło programowi N-TUTORR funkcje niedostępne w standardowej wersji Moodle Workplace, znacząco podnosząc jakość doświadczeń edukacyjnych zarówno studentów, jak i kadry.
-
Wykorzystanie Moodle Workplace ułatwiło płynne wdrożenie i zmniejszyło krzywą uczenia się, ponieważ użytkownicy byli już zaznajomieni z tą platformą.
Rozwiązania
Wdrożenie Moodle Workplace
Enovation ściśle współpracowało z zespołem N-TUTORR, aby dokładnie zrozumieć ich potrzeby i odpowiednio skonfigurować Moodle Workplace. W rezultacie wdrożono kluczowe funkcje, które wspierają zarówno studentów, jak i kadrę akademicką:
Konfigurowalne kursy: Wykładowcy mogą tworzyć angażujące, interaktywne kursy z materiałami multimedialnymi, quizami i elementami pracy zespołowej.
Funkcje ułatwień dostępu: Wbudowane rozwiązania umożliwiają naukę osobom o różnych stylach uczenia się i poziomach sprawności.
Projekt przyjazny dla urządzeń mobilnych: Studenci mają dostęp do materiałów z dowolnego miejsca i urządzenia, w dogodnym dla siebie czasie.
Integracja z Edugate: Połączenie z usługą zarządzania tożsamością umożliwia studentom i pracownikom logowanie się przy użyciu uniwersyteckich danych dostępowych, co zapewnia spójne i bezproblemowe doświadczenie.
Spójność wizualna z identyfikacją N-TUTORR: We współpracy z partnerem projektowym zadbano o to, by wygląd platformy Moodle był zgodny z brandingiem programu.
Nowoczesne doświadczenie użytkownika (UX): Przejrzysty, intuicyjny układ ułatwia poruszanie się po platformie i zarządzanie treściami.
Ułatwiona oferta mikrokredytów: Dzięki integracji z Open Badge Factory możliwe jest przyznawanie cyfrowych odznak, które dokumentują konkretne umiejętności, wspierając ideę mikrokredytów w edukacji


Rezultat
My Digital Backpack to platforma internetowa stworzona przez N-TUTORR dla studentów i pracowników Uniwersytetu Technologicznego (TU), umożliwiająca ukończenie krótkich, nieakredytowanych kursów i zdobycie cyfrowych odznak. Program N-TUTORR osiągnął istotne postępy, w tym:
> Zwiększone zaangażowanie studentów – Przyjazna i interaktywna platforma znacząco poprawiła udział studentów, co przełożyło się na wyższy poziom satysfakcji. > Lepsza dostępność – Wprowadzenie programu zwiększyło dostępność zasobów edukacyjnych, umożliwiając ich łatwiejszy dostęp dla szerszego kręgu użytkowników. > Zoptymalizowane zarządzanie nauczaniem – Umożliwiono instruktorom korzystanie z wydajnych narzędzi do zarządzania kursami, scentralizowanej platformy do efektywnego dostarczania treści oraz narzędzi komunikacyjnych, które wspierają bardziej zintegrowane środowisko nauki. > Uznanie dzięki cyfrowym poświadczeniom – Wprowadzenie odznak cyfrowych umożliwia studentom i pracownikom zdobywanie oraz wyświetlanie weryfikowalnych poświadczeń za osiągnięcia, oferując nowoczesny i mobilny sposób uznawania umiejętności w środowisku akademickim i zawodowym. > Wysokie zaangażowanie i pomyślne wyniki – System LMS umożliwił ukończenie ponad 6000 kursów, a obecnie obsługuje ponad 7000 aktywnych użytkowników, co świadczy o jego skuteczności w zwiększaniu zaangażowania i osiągnięć akademickich.
Porozmawiajmy!