

AP-HP nawiązuje współpracę z firmą Enovation w celu cyfryzacji szkoleń wstępnych dla 8 000 studentów.
Przegląd
Assistance Publique – Hôpitaux de Paris (AP-HP) to wiodące w Europie uniwersyteckie centrum szpitalne. Jest również największym ośrodkiem szkoleniowym we Francji. Każdego roku ponad 8 000 studentów kierunków paramedycznych rozpoczyna tam szkolenie wstępne, realizowane w 35 instytutach szkoleniowych we współpracy z 7 uniwersytetami regionu paryskiego. Cyfryzacja szkoleń stanowi ogromne wyzwanie dla Centre de Formation et du Développement des Compétences (CFDC), działającego w ramach Assistance Publique – Hôpitaux de Paris AP-HP, które kształci przyszłych specjalistów.
Assistance Publique des Hôpitaux de Paris (AP-HP)

Konsultacje i analiza potrzeb
Rozwój systemu LMS i wtyczek
Projektowanie/poprawa UX (doświadczenia użytkownika)

-
Nieprzyjazny interfejs
-
Cyfrowe środowisko pracy bez rzeczywistej wartości edukacyjnej
-
Brak współpracy między różnymi instytutami szkoleniowymi AP-HP.
Problems
-
Dostosowany wygląd motywu Moodle
-
Polepszone UX dzięki przyjaznemu interfejsowi oraz wspólnej stronie głównej dla wszystkich jednostek
-
Zautomatyzowane zarządzanie użytkownikami
Solutions
Cyfrowa transformacja

W 2016 roku AP-HP opracowało cyfrowy plan szkoleniowy oraz powołało Centrum Szkolenia Cyfrowego. W ten sposób rozpoczęło swoją transformację cyfrową, która zaczęła się od stworzenia Cyfrowego Środowiska Pracy (ENT).
Innowacje pedagogiczne
Proces adaptacji 500 trenerów do szkoleń online został przyspieszony dzięki dążeniu CFDC do wyposażenia się w prawdziwą cyfrową platformę szkoleniową. Platforma ta otworzyła drogę do innowacji pedagogicznych oraz stworzenia przestrzeni do dzielenia się i wymiany informacji, wspólnej dla wszystkich instytutów szkoleniowych.
Elastyczny LMS
Moodle był rozwiązaniem wybranym ze względu na swoją elastyczność, interoperacyjność z istniejącymi systemami uniwersyteckimi oraz moc wbudowanych narzędzi dydaktycznych. Po podpisaniu umowy AP-HP zdecydowało się powierzyć wsparcie i usługi firmie Enovation, renomowanemu oficjalnemu partnerowi Moodle.
Rozwiązania
Enovation oraz Pôle Numérique de la Formation połączyli siły, aby stworzyć dostosowaną platformę Moodle: Yikiforma, opartą na:
Motyw Moodla
Dostosowany motyw Moodle został stworzony tak, aby odpowiadał strukturze AP-HP, z wykorzystaniem motywu Edwiser. Enovation skupiło się na potrzebach CFDC, przełamując izolację poszczególnych instytutów szkoleniowych poprzez stworzenie wspólnej strony głównej dla wszystkich jednostek oraz platformy do dzielenia się najlepszymi praktykami i wymiany pomysłów. Jednocześnie każdy instytut ma swobodę definiowania własnego podejścia pedagogicznego w Moodle i może je prezentować według kompetencji, jednostek dydaktycznych czy innych kryteriów.
Moodle oraz UX
Poprawa UX: dzięki spersonalizowanemu interfejsowi i atrakcyjnemu designowi Enovation przesunęło granice Moodle, oferując trenerom, uczestnikom szkoleń oraz administratorom przyjazne i dostosowane do każdego profilu użytkownika doświadczenie.
Zautomatyzowane zarządzanie użytkownikami
Zoptymalizowane zarządzanie użytkownikami: Enovation opracowało wtyczkę, która ułatwia zarządzanie i import użytkowników do Moodle, zgodnie z wymogami RODO.
Projekt wymagał aktywnego wsparcia i szkoleń ze strony Enovation, która powołała dedykowany zespół, gotowy wysłuchać potrzeb AP-HP. Enovation wspierało CFDC na każdym etapie cyfryzacji – od konsultacji, przez uruchomienie stron pilotażowych, kolejne fazy wdrożenia, aż po pełne wdrożenie rozwiązania. Hosting i utrzymanie platformy powierzone zostały ekspertom technicznym Moodle.


Wynik
Obecnie na platformie zarejestrowanych jest nie mniej niż 9 000 użytkowników. Informacje zwrotne od trenerów i studentów były natychmiast pozytywne, a łatwość, z jaką platforma została wdrożona i przyjęta, jest niezwykła.
CFDC zawdzięcza ten sukces również około 90 cyfrowym ambasadorom, którzy podjęli się roli przekazywania tej cyfryzacji w każdym instytucie, stając się lokalnymi administratorami platformy. Dzięki Moodle i Enovation, hybrydyzacja szkoleń możliwa dzięki Moodle dała CFDC swobodę wprowadzania innowacji w zakresie metod nauczania. Zmiana ta została przyjęta z zadowoleniem zarówno przez trenerów, jak i studentów, którzy dostrzegają nowe możliwości: wzajemną ocenę, dostęp do zasobów dydaktycznych i nowe interaktywne zajęcia dydaktyczne. Możliwości nie kończą się na tym, ponieważ AP-HP rozważa obecnie rozszerzenie cyfryzacji swoich kursów szkoleniowych na kształcenie ustawiczne.
