strona główna > Studium przypadku

APPEL

Efektywne zarządzanie stażami dla studentów farmacji za pomocą Moodle LMS

Od 2015 roku APPEL (Affiliation for Pharmacy Practice Experiential Learning) wspólnie zarządza praktykami klinicznymi w ramach zintegrowanych programów trzech uczelni farmaceutycznych.

Po rozmowach w 2016 r. z konsultantami IT i przedstawicielami trzech wydziałów IT zaangażowanych uczelni, APPEL stwierdził, że najlepsze rozwiązanie dla jego wymagań polega na połączeniu dwóch głównych komponentów w jeden całościowy system. Komponenty te to standardowy w branży komponent zarządzania relacjami z klientem (CRM) służący do zarządzania rekrutacją farmaceutów, którzy chcą ułatwić staże studentów, oraz standardowy w branży komponent wirtualnego środowiska uczenia się (VLE), który zapewnia dopasowanie studentów do praktyk i realizację treści edukacyjnych.

W wyniku procesu przetargowego firma Enovation Solutions została następnie wybrana jako doświadczony dostawca usług e-learningowych i rozwiązań open source do zarządzania projektowaniem i wdrażaniem systemu APPEL, gdzie Moodle został wybrany jako sprawdzony i wszechstronny produkt spełniający wymagania APPEL VLE. Wybranym komponentem CRM był MS Dynamics wdrożony przez stronę trzecią pod ogólnym kierownictwem Enovation.

Client : APPEL

Industry : Healthcare

Region : Irlandia

Products : Moodle

Wyzwania

Do czasu uruchomienia APPEL Moodle VLE, zespół APPEL miał do wykonania spore ręczne zadanie administracyjne w zakresie zarządzania (dla trzech uczelni w Irlandii) dopasowywania i przypisania studentów, a także pozyskiwania wsparcia ze strony farmaceutycznych placówek szkoleniowych w całym kraju.

Wykazało to potrzebę stworzenia niestandardowej wtyczki Moodle, która w swej istocie mogłaby automatycznie dopasowywać lub przypisywać uczniów do miejsc docelowych i przechowywać wszystkie niezbędne rekordy.

System musiał zapewniać możliwość rezerwacji praktyk farmaceutycznych w określonym cyklu szkoleniowym oraz oferować platformę umożliwiającą płynną komunikację i integrację studentów z personelem odpowiedzialnym za praktyki w ramach zdefiniowanych lub rozwijających się zajęć praktycznych.

Problemy

  • Pokaźne zadanie administracyjne w zespole APPEL, polegające na zarządzaniu trzema uczelniami, charakteryzujące się dopasowywaniem i przypisaniem studentów, a także pozyskiwaniem wsparcia farmaceutycznych zakładów szkoleniowych w całym kraju.
  • Zapewnienie praktyk farmaceutycznych zgodnie z określonymi cyklami szkoleniowymi.
  • Zdalna ocena praktyk studenckich.

Rozwiązania

  • Specjalnie stworzona wtyczka Moodle, która automatycznie dopasowuje uczniów do miejsc docelowych i przechowuje wszystkie niezbędne rekordy.
  • Platforma do rejestrowania praktycznych zajęć akademickich.
  • Narzędzie do oceny kompetencji wspierające i ułatwiające ocenę praktycznych szkoleń studentów.

Wyniki

Skuteczne zarządzanie osiągnięte:

  • W wirtualnym środowisku nauczania (VLE) opracowano intuicyjne pulpity nawigacyjne zarówno dla studentów, jak i administratorów (APPEL i farmaceutycznych zakładów szkoleniowych), umożliwiające im przeglądanie informacji i podejmowanie działań we właściwym czasie oraz wspierające procesy przypisywania, dopasowywania i przydzielania miejsc.
  • Na różnych etapach procesu przydzielania miejsc system jest w stanie wysyłać powiadomienia do interesariuszy, aby informować ich o postępach, prosić o wykonanie określonych działań oraz – w razie potrzeby – wysyłać przypomnienia. Dla większości użytkowników powiadomienia są przesyłane za pomocą funkcji wiadomości w Moodle.

APPEL dzisiaj:

  • Zespół operacyjny APPEL może teraz z pełnym zaufaniem korzystać z wirtualnego środowiska nauczania (VLE), aby wspierać współczesny program staży w ramach nauki poprzez doświadczenie, z jednoczesną elastycznością pozwalającą na sprostanie przyszłym wyzwaniom.

Wniosek

Podsumowanie

Stworzony przez nasz zespół APPEL Moodle VLE zawiera przyjazny dla użytkownika moduł do przypisywania i dopasowywania staży oraz zarządzania przepływem pracy, który jest jego podstawą, tak aby studenci, administratorzy APPEL i farmaceutyczne zakłady szkoleniowe mogły korzystać z systemu w przejrzysty i wydajny sposób. Automatyczne dopasowywanie może być uruchamiane wielokrotnie, zgodnie z konfiguracją ustawioną przez APPEL Admin w ustawieniach procesu umieszczania.

Wyniki wszystkich starań są pokazywane administratorom APPEL w połączonej tabeli, która zawiera listę farmaceutycznych zakładów szkoleniowych dopasowanych do każdego ucznia we wszystkich kursach

Wykorzystanie głębi funkcjonalności e-learningu Moodle w połączeniu z doświadczeniem Enovation w opracowywaniu niestandardowych modułów spowodowało, że APPEL dysponuje bardzo zaawansowanym systemem, który zapewnia studentom wysokiej jakości praktyki farmaceutyczne.

Co mówią
nasi
klienci

Enovation stworzyło spersonalizowane rozwiązanie dla złożonego projektu realizowanego w krótkim czasie. Na każdym etapie projektu firma wykazywała zaangażowanie w zaspokajanie potrzeb użytkowników APPEL poprzez wsparcie, współpracę i innowacyjność.

Aisling Reast | Director and National Coordinator

APPEL

Bądź pierwszym, który dowie się o naszych najnowszych wiadomościach i aktualizacjach