strona główna > Studium przypadku
GIZ
Zapewnienie edukacji cyfrowej w trudno dostępnych i słabo rozwiniętych regionach – mobilnie i offline

Kontekst
atingi to globalna platforma e-learningowa rozwijana przez Enovation we współpracy z Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) – niemiecką agencją realizującą projekty współpracy międzynarodowej na zlecenie Federalnego Ministerstwa Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (BMZ).
Nazwa „atingi” pochodzi z języka esperanto i oznacza „osiągać sukces”.
Celem programu atingi jest eliminacja barier w rozwoju zawodowym osób niedostatecznie reprezentowanych na świecie – poprzez uczynienie edukacji cyfrowej inkluzywną, dostępną, adekwatną, bezpieczną i chronioną – niezależnie od miejsca zamieszkania czy dostępu do technologii.
atingi umożliwia dostęp do nauki w odległych i słabo rozwiniętych regionach świata dzięki innowacyjnym rozwiązaniom mobilnym i offline.
Client : GIZ
Industry : Government
Region : Na całym świecie
Products : 
Wyzwanie: Wyjść poza podstawy
GIZ potrzebował partnera, który nie tylko zapewni podstawową funkcjonalność platformy w dużej skali, ale także będzie w stanie rozwijać niestandardowe rozszerzenia zwiększające zaangażowanie użytkowników. Do tej pory Enovation opracował ponad 50 nowych funkcjonalności, w tym m.in.:
- Biblioteka treści, w której użytkownicy mogą przeglądać i wyszukiwać kursy według swoich potrzeb i zainteresowań – również w wersji mobilnej
• Dodatkowe aktywności edukacyjne z zakresu gamifikacji, odznak, formatów kursów, współpracy dokumentowej i powiadomień
• Inteligentne rekomendacje kursów na podstawie ich tematyki
• Obsługa platformy w 8 językach (z kolejnymi dodawanymi co kwartał)
• Możliwość tworzenia dedykowanych portali krajowych dla partnerów, z własną marką – działających „powered by atingi”
Problemy
- Znalezienie partnera edukacyjnego rozumiejącego specyfikę GIZ
- Zapewnienie skalowalnej i wydajnej platformy edukacyjnej
- Rozszerzenie funkcjonalności platformy, by zaangażować miliony użytkowników
Rozwiązania
- Zapewnienie wysokiej wydajności, niezawodności i skalowalności platformy, by obsłużyć miliony użytkowników
- Migracja atingi z dotychczasowego zamkniętego systemu na otwartą platformę opartą na Moodle Workplace
- Rozwój niestandardowych rozszerzeń zwiększających dostępność, bezpieczeństwo, zarządzanie oraz doświadczenia edukacyjne użytkowników
- Doradztwo w zakresie tworzenia i zarządzania dużą platformą e-learningową
Wyniki
Wzrost zasięgu i dostępności platformy
- Enovation wdrożył liczne funkcje wspierające cele społeczne i rozwojowe platformy atingi
- Kursy można udostępniać w mediach społecznościowych z bezpośrednimi linkami do atingi
- Proces rejestracji użytkownika został uproszczony i dostosowany do grupy docelowej
Analityka i monitoring wewnątrz ekosystemu atingi
- Pomiar skuteczności kampanii promocyjnych (przy użyciu www.matomo.org)
- Analiza trendów edukacyjnych w grupach użytkowników według danych profilowych: płeć, wykształcenie, kraj, grupa wiekowa (przy użyciu www.metabase.com)
Wniosek
Podsumowanie
Ponad 300 000 użytkowników na świecie i gotowość do obsługi milionów
Partnerstwo Enovation i GIZ przyczyniło się do potrojenia liczby użytkowników i przekroczenia progu 300 ogólnodostępnych kursów na platformie.
„To jeden z najbardziej fascynujących projektów, nad jakimi pracowaliśmy – cieszymy się, że mogliśmy wspólnie z GIZ tworzyć coś tak wartościowego i wspierać globalny dostęp do edukacji cyfrowej” – komentuje zespół Enovation.
Co mówią
nasi
klienci
„Od samego początku – od migracji atingi na Moodle Workplace w bardzo krótkim czasie – Enovation wykazał się elastycznością, profesjonalizmem i kompetencją. Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju funkcjonalnego i technicznego platformy pod zarządem Enovation.”
Dominic Orr | atingi Management (DV)
GIZ